Dnešním dnem se poprvé můžete připojit s jakoukoliv verzí 1.14 a využívat tak stejné novinky i na serveru. SkyCloud server byl aktualizován na verzi 1.14.4 a bylo tak přidáno spousty nových bloků a herních mechanismů do hry.
Nové fungování vesničanů
Jistě jste si mohli všimnout, že ve verzi 1.14 bylo změněno fungování vesničanů. Pokud jste tuto novinku ejště nepostřehli, doporučuji se podívat na různá videa kompletně o novinkách ve verzi 1.14.
Nicméně, zpět k našemu serveru. Všechny vesničany, které jste na serveru měli, Vám také zůstanou. Je zde ale také velká změna. Většina techto vesničanů budou "nezaměstnaný", který je třeba postavit baráčky podle nových požadavků v 1.14, aby s nimi bylo možné dále obchodovat.
Promazali se také všechny již nasbírané ceny u jednotlivých vesničanů, nově tak budete muset najít nejvýhodnějíší nabídku u jednotlivých vesničanů za výkup emeraldu. Ten je nyní nově posunut výš, a to z půvdních 500 až 5 000 Wobounů na 1 500 až 10 000 Wobounů. Proč? Nový vesničani mají zkrátka daleko více nabídek, je tak třeba vyrovat jejich ceny s obchodníky, které na serveru máme.
Vzhledem k tomu, že tato nová cenová relace nebyla reálně testována, může později dojít k úpravě.
Speciální Wandering trader
Taktéž nový mob, který se chová podobně jako vesničan. V normálních svetěch se spawnuje velice výjmečně a u nás na serveru by to s tolika ostrovy nemělo smysl. Proto je tento typ moba prozatím zakázaný a plánujeme jeho pozdějíší využití.
Nové bloky a itemy ve verzi 1.13 a 1.14
Nové itemy a bloky můžete již nyní vytvořit. Ty bloky a itemy, ke kterým nemáte přístup, naleznete u nového obchodníka "Vládce moří", který svoje obchody zpřístupní za pár dní, až se rozkouká na serveru.
Mobové ve verzi 1.13 a 1.14
Všichni ostatní mobové, které nejsou vypsané přímo v tomto článku jako zakázané, jsou povolené. Získat je tak můžete například z biomů, který si můžete na ostrově měnit.
Změna hodnot bloků na ostrově
Změnila se také hodnota jednotlivých bloků a byli přidány nové bloky s obou verzí do počítání skóre ostrova. Jejich kompletí seznam najdete již nyní zde na webu v kategorii SkyCloud serveru.
Přešto se však hodnoty jednotlivých bloků mohou v následujících týdnech měnit. O tom bych včak dal vedět právě zde na webu.
Vaše obchody na /shop
V obchodním systému bylo děláno spousty změn, stejně tak jako v každém pluginu co na serveru máme. většina obchodů by tak měla fungovat, vzhledem ke změnám ID materiálů ale doporučuji obchody zrušit a znovu vytvořit. Přejdete tak tomu, že Vám obchod nebude fungovat.
Úprava odměn za zhlédnutá videa v aplikaci
Jak jistě víte, v aplikaci můžete zhlédnout krátká reklamí videa, za které následně získáte malou odměnu v podobě Xelbow dustů. Tyto dusty nyní budete získávat také, s jediným rozdílem. Zatím tyto Xelbow dusty nikde neuvidíte, vzhledme k tomu, že se chystá úprava odměn a přidání dalších možností, jak tyto dusty získat. Na tuto novinku se můžete tešit ještě koncem tohoto roku.
A teď něco pro rýpaly. Proč to proboha trvalo tak dlouho?
Jeden z největších problémů verze 1.13 a všech nastávajících. Strašák pro majitele serverů se dostavil právě v této verzi a nebyla to změna Minecraftu jako takového, ale spíše Spigotu na kterém běží většina dnešních serverů, samozřejmě, i ten náš.
Vzhledem k tomu, že ve verzi 1.13 byly změněny číselná ID jednotlivých itemů na textová a bylo tak třeba předělat jakékoliv GUI, které na serveru máme, vyžádala si tato změna několik desítek hodin práce, a to i když jsem byl na tuto změnu předem připraven a všechny itemy jsem měl již z verze 1.12 předělány do textové podoby. Hodně itemům se i tak ve verzi 1.13 změnili názvy (typicky třeba bloky s několika barvami) a mohlo se tak upravovat znova.
Minecraft 1.13 a migrace map na nový formát
Nové názvy jednotlivých itemů se propsali i do kompletně nového formátu v jakém se ukládají chunky potažmo jednotlivé světy. Ze začátku jsem si myslel, že si Mojang jen dělá srandu, protože po tom, co jsem spustil SkyCloud server na verzi 1.13, většina Vaších ostrovů neexistovala a ty, které náhodou z části existovali, byly obklopené nově generovanými chunky, jsem si říkal, že je něco špatně.
Po asi 4-5 měsících čekání se povedlo konečně migrovat všechny mapy co na SkyCloud serveru máme, ale pořád zde byli komplikace s migrací, někde chyběli květináče, někde obrazy, někde i celé bloky. Řešit tohle s hromadou hráčů jednotlivě, to klidně zůstanu na aktuální 1.12 a nikam se nehnu.
Názvy itemů změny, dostavila se nestabilní verze 1.14
Když už jsem se dostal do fáze, že mi přijde 1.13 a migrace mapy celkem bezpečná, přišlo oznámení o nové plánované verzi 1.14, která s sebou ponese další haldu změn a hlavně změnu v podvodním světě, docela jsme tomu fandil a tak jsem si říkal, když už jsme čekali takovou dobu na aktualizaci SkyCloud serveru na 1.13, co by jsme si nepočkali dva měsíce na novou 1.14. Jenže to byla zásadní chyba v mém rozhodnutí.
Po tom co Mojang vydal kompletně nepoužitelnou verzi 1.13 pro servery, dokonce se začalo spekulovat, že to dělá naschvál. Verze 1.14 totiž nebyla vůbec lepší jak slibovali, ale padala dokonce i v singleplayer hrách natož pak na serverech. Bylo zázrakem když server běžel s trojnásobkem využité RAM a půl dne nespadl. Na tohle jsem neměl nervy ani čas, takže jsem si chvíli počkal.
Lagy a padání opravíme, ve verzi 1.14.4
Mojang vydal Minecraft 1.14.4 a všichni správci serverů doufali, že to nebude taková katastrofa jako všechny ty tři verze před tím. Bylo vidět, že se Mojang snažil. I tak ale SkyCloud server beží s dvojnásobným počtem RAM aby byl vůbec hratelný a to bůch ví, jak se zachová, když na serveru bude hrát více hráčů. To zjistíme ale velice brzo, na SkyCloudu už je verze 1.14.4 nasazená.
Takže ano, trvalo to dlouho. Ale nakonec to tu je, jak jsem sliboval. Hold poslední dvě verze nebyly pro majitele serverů úplně procházkou růžovým sadem a co si budem, já už taky nemáme 6 hodin denně na to, abych připravoval aktualizace a novinky, i když po tom, co jsme konečně spustili 1.14 na SkyCloud serveru mám v plánu server zase trošku rozjet. Tak budu rád za jakoukoliv podporu co serveru opět dáte!